joi, 27 februarie 2014

RADU SERGIU RUBA IN PARLAMENTUL EUROPEI



RADU RUBA

Candidez pentru a demonstra, între altele, că civilizaţia poporului român nu ezită să aleagă un euro-parlamentar nevăzător cu evidentă clarviziune.
            Sunt născut în judeţul Satu Mare, crescut la Cluj, cu studii de specialitate în  limbi străine la Bucureşti. Citesc, vorbesc şi scriu în vreo şase din ele. Mi-am pierdut total vederea în copilărie, înţelegând curând că pentru a gândi, nu de lumină,ci de minte e nevoie, aşa cum pentru  a acţiona, nu muşchi îţi trebuie,ci curaj. Am devenit de aceea profesor, traducător, jurnalist şi scriitor. Am scris şi publicat aşadar 11 cărţi, am tradus altele trei, am semnat mii de articole în presa scrisă,realizând totodată emisiuni de radio, ba chiar şi una tv.
            Dar am şi înfiinţat patru şcoli, o bibliotecă, iar acum  construiesc, cu sprijinul confraţilor mei, un centru de formare şi de reabilitare. Am mai şi îmbunătăţit vederea a sute de oameni printr-o campanie de profil. Sunt un intelectual de acţiune, un combatant într-o societate în care puţini sunt cei ce nu se văicăresc. Toate astea pentru că am parcurs o experienţă de viaţă mai neobişnuită şi mai dură, nefiind scutit nici  de necazurile comune celor mulţi. Conduc Asociaţia Naţională a Nevăzătorilor şi mă aflu în campanie permanentă pentru drepturi ale omului, pentru drepturi sociale, pentru drepturi specifice.  
           Nu vă temeţi! Există „Puterea celor fără de putere”, forţa celor mulţi, aproape invizibili, aproape uitaţi. Va trebui ca Europa să nu-l uite pe reprezentantul lor.
             Nu cred decât într-o Europă a identităţilor naţionale şi într-o Românie a valorilor patrimoniale, de la Eminescu la Arborii pădurilor, de la Cantemir la Roşia Montană, de la Brâncuşi la Delta Dunării şi la Sarea Pământului care sunt oamenii  acestor locuri.  
            Am încredere în Excelenţa Euro-Românităţii Domniilor Voastre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Search